Budowanie skutecznego zespołu w pracy – jak zbudować? Procesy i cele w zespole

Budowanie skutecznego zespołu w pracy – jak zbudować? Procesy i cele w zespole

6 lipca 2021 0 przez Maria

Miarą sukcesu organizacji są ludzie, którzy w niej pracują. Oznacza to, że zatrudnianie i utrzymywanie efektywnych pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdej firmy.

Czasami jednak trudno jest znaleźć wykwalifikowanych talentów na konkretne stanowisko. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę marketingową, która potrzebuje grafika, ale nie chce mu płacić pensji, to ciężko znaleźć taką osobę.

Czasami najlepsze rozwiązanie opiera się na podejściu zespołowym – w celu znalezienia talentu odpowiadającego Twoim konkretnym potrzebom w danym momencie. Można to zrobić, mając więcej niż jeden zespół pracujący nad różnymi projektami (na przykład: projektanci cyfrowi i druku) lub mając wiele zespołów współpracujących ze sobą (na przykład: tworzenie stron internetowych). A czasami wszystko czego potrzebujesz to po prostu

Jak zbudować skuteczny zespół w firmie

Świetny zespół musi być dynamiczny, aby odnosić sukcesy. Jeśli nie ma odpowiednich ludzi, firma straci impet, a także stanie przed wieloma wyzwaniami, jeśli chodzi o wykonanie.

Kluczowymi składnikami dobrego zespołu jest to, że wszyscy członkowie muszą mieć te same cele i zadania oraz powinni być w stanie współpracować z całego świata. Powinni również doceniać wkład drugiej strony, szanować różne perspektywy i pomagać sobie nawzajem w znajdowaniu rozwiązań, które wykraczają poza ich własną wiedzę.

Procesy w firmie

Firmy nie muszą być zaangażowane we wszystkie procesy – muszą delegować część pracy swoim pracownikom. Jednak pracownicy ci muszą mieć kontakt z zasadami i procedurami firmy. Ważne jest, aby zawsze wiedzieli, co się dzieje, jeśli chcą wykonywać pracę wysokiej jakości. Ważne jest również, aby pracownicy wiedzieli, w jaki sposób opracowywane są plany i strategie zarządzania, aby w razie potrzeby mogli udzielać odpowiednich informacji zwrotnych na temat problemów.

Ustal cel i role zespołu

Firmy muszą ustalać cele dla swoich pracowników, aby mogli ich motywować. Jeśli nie wyznaczysz sobie celów, nie wydobędziesz z nich tego, co najlepsze. Cele powinny być realistyczne, ale jednocześnie na tyle niejasne, aby upewnić się, że wszyscy dążą do tego samego celu.

Wyznaczanie celów w firmie pomaga zapewnić, że ludzie w firmie pracują nad ich osiągnięciem. Zapewnia również, że wszyscy są zorientowani na to, co dzieje się w firmie.

Ludzie często myślą o celach jako takich jak zamknięcie umowy lub pozyskanie nowego klienta, ale tak naprawdę powinny być postrzegane jako kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla Twojej firmy. Jakie są Twoje KPI? Czy ich spotykasz? Co cię powstrzymuje przed spotkaniem z nimi? Jak możesz być w tym bardziej skuteczny i wydajny? Co te KPI oznaczają dla Twojej firmy i co mierzą?